שבועיים לבחינה – הכנה מנטלית ופיזית

הבחינה מתקרבת, וזה בדיוק הזמן להתחיל בהכנות על מנת להגיע לשיא, מבחינה פיזית ומנטלית, ליום הבחינה.

הכנה פיזית לפני הבחינה – הכי חשוב זה להרגיל את הגוף שלכם ללוח הזמנים המדויק של יום הבחינה וזה אומר:

  1. ללכת לישון ולקום כל יום באותה השעה מהיום ועד ליום הבחינה
  2. לאכול ארוחת בוקר, לא כבדה מדי, אבל גם כזאת שתשביע אתכם, מכיוון שהבחינה אמורה להסתיים בסביבות 13:15
  3. ממליץ מאוד על פעילות גופנית קלה ( הליכה, מתיחות ) להפגת המתח ושחרור לחצים
  4. תתרגלו נשימות, אפילו רק למספר דקות, למי שאין זמן בבוקר
  5. את הסימולציות תתחילו בדיוק ב09:30, חשוב לשים לב אם אתם חשים רעב במהלך הבחינה ולפי זה תעשו התאמות לארוחת הבוקר
  6. עקביות – חשוב בחיים בכלל ובבחינה בפרט, ככל שתרגילו את הגוף שלכם ,בשבועיים האלה, ללוח הזמנים המדויק של יום הבחינה, כך יהיה לכם קל יותר ביום ובבחינה עצמה.
הכנה נכונה לבחינה הפסיכומטרית

הכנה מנטלית:

  1. נשימות נשימות נשימות – דובר כבר למעלה אבל החשיבות היא גדולה. תתרגלו נשימות בבוקר ותרגילו את עצמכם לקחת שלוש נשימות עמוקות בין כל פרק. הקצב הוא גבוה והנשימות יעזרו לכם לשכוח את הפרק הקודם ולהתמקד בפרק הבא
  2. סימולציות – אל תעשו סימולציות קשות מדי זה יגרום לכם לחוסר ביטחון ויגביר את החרדות. בנוסף אל תתמקדו יותר מדי בציונים של הסימולציות לא לטוב ולא לרע.
  3. למידה מטעויות – אחרי שסיימתם את הסימולציה היומית שלכם, קחו הפסקה צאו לנשום אויר בחוץ, לאכול ארוחת צהריים ותחזרו אחרי שעתיים. הזמן הזה יאפשר לכם, לעכל את הסימולציה, לעבור על הטעויות שלכם ברוגע ולראות האם יש טעויות שחוזרות על עצמן או נושאים בעיתיים, ולהם תקדישו זמן למידה בהמשך היום.
  4. רשתות חברתיות – הימנעו ככל שאפשר משימוש בפלאפון שלכם בימים אלה. בזמן הסימולציה, המעבר עליה והלמידה לאחריה עדיף שהפלאפון יהיה בצד על מצב שקט ולא יסיח את דעתכם. על מנת להתמודד עם זה ביותר קלות, תקבעו לכם הפוגות, של מספר דקות, שבהם תוכלו להתעדכן במה שקורה, אבל שהמכשיר לא יהיה צמוד אליכם בשוטף.
  5. Less is more – אל תעמיסו על עצמכם, לא מבחינת כמות שעות לימוד ולא מבחינת כמות החומר ( לא ללמוד אחרי 19:00 ). תתמקדו בנושאים שאתם מתקשים ותקדישו להם זמן. תשתדלו לחזק את הנושאים הגדולים שיש בהם מסה של שאלות במקום נושאי נישה שמופיעים פעם בכמה בחינות.

השבועיים האלה הם זמן קריטי וחשוב ובזמן הזה הכנה נכונה תעניק לכם יתרון על פני האחרים, שלא עושים אותה, יתרון שיתבטא בציון הסופי.

בהצלחה!

כתיבת תגובה